معرفی سرور اختصاصی ابر آروان 

استفاده از زیرساخت‌های میزبانی وب برای ذخیره‌سازی اطلاعات و محتوای وب‌سایت‌ها و اپلکیشن‌ها به بخش جدایی‌ناپذیر از فرایند رشد و توسعه کسب‌‌وکارها تبدیل شده است. برای این‌که بتوانید در اینترنت به‌شکل موثری فعالیت کنید؛ بی‌شک به سرور نیاز پیدا خواهید. منظور از سرور، سرویس‌دهنده‌ی همیشه روشن است که وظیفه دارد به درخواست‌ سیستم‌های معروف به کلاینت پاسخ دهد.

زیرساخت‌های میزبانی وب مختلفی برای انواع کاربرد‌ها به‌وجود آمده‌اند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به سرور مجازی اختصاصی (VDS) اشاره کرد. وی‌دی‌اس منابع مورد نیاز کسب‌‌وکارها را به‌‌طور اختصاصی با هزینه مقرون‌به‌صرفه و پایداری بالا برای کاربردهای مختلف فراهم می‌کند. بنابراین، اگر به‌دنبال سرویسی دسترس‌پذیر و امن برای میزبانی کسب‌وکار آنلاین خود هستید، حتمن این مطلب را بخوانید.

در این مقاله، با معرفی سرور مجازی اختصاصی به شما کمک می‌کنیم، نسبت به نیازهایتان بهترین زیرساخت میزبانی وب را برای رشد و توسعه کسب‌‌وکار خود انتخاب کنید.

سرور مجازی اختصاصی چیست؟

VDS کوتاه شده‌ی عبارت «Virtual Dedicated Server» به‌معنی سرور مجازی اختصاصی است. در این سرویس منابع سرور هنگام مجازی‌سازی به‌طور ثابت تعریف می‌شوند. برای مثال، حافظه دیسک، پردازنده، فضای RAM و پهنای باند در سرور مجازی اختصاصی، ثابت و از پیش تعریف شده خواهند بود و امکان استفاده از منابع اختصاصی دیگر وجود ندارد. بنابراین، سرویسی کاملن اختصاصی با منابع مشخص دراختیارتان قرار می‌گیرد. VDS برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های با حجم فعالیت و اطلاعات بالا مناسب است و برای توسعه و استقرار برنامه‌ها یک محیط ایزوله را ارایه می‌دهد. به‌طور‌کلی، منابع سرویس مجازی اختصاصی با هیچ کاربر دیگری مشترک نمی‌شود و مشابه سرورهای اختصاصی می‌توانید با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تر، از منابع کاملن اختصاصی VDS برای کاربردهای مختلف استفاده کنید.

سرور مجازی چه مزایایی دارد؟

مزایای سرور مجازی باعث‌شده به یکی از پرطرفدارترین زیرساخت‌های سرویس میزبانی وب تبدیل شود. این سرویس منابع کاملن اختصاصی را دراختیارتان قرار می‌دهد. یعنی شما می‌توانید از پردازنده، حافظه RAM، دیسک ذخیره‌سازی، پهنای باند و منابع دیگری استفاده کنید و مطمین باشید که آن‌ها با هیچ کاربر دیگری مشترک نیست و فقط در اختیار شما قرار دارد. هم‌چنین، دسترسی کامل به سرور در این نوع از زیرساخت فراهم است تا بتوانید شخصی‌سازی‌ها و تنظیمات مورد نظرتان را بدون محدودیت اعمال کنید.

هزینه‌ی مناسب نسبت به سرورهای اختصاصی و ارایه‌ی منابع پایدار و دسترس‌پذیر از دیگر مزایای سرور مجازی است. لازم به ذکر است، امنیت VDS به‌دلیل قابلیت اختصاصی آن بسیار بالا است و می‌توانید بدون نگرانی اطلاعات کسب‌وکارتان را روی آن ذخیره کنید. مقیاس‌پذیری آنی نیز مهم‌ترین مزیت سرور مجازی محسوب می‌شود، چراکه هنگام نیاز به منابع بیش‌تر امکان افزایش و حتی کاهش منابع به‌طور لحظه‌ای فراهم است.

معرفی انواع سرور مجازی از نظر موقعیت

سرور مجازی دسته‌بندی‌های مختلفی از نظر موقعیت و نوع مدیریت دارد. براساس موقعیت VDS را می‌توان به دو بخش سرور مجازی ایران و اروپا تقسیم‌بندی کرد. تنها تفاوت این دو سرویس در موقعیت قرارگیری دیتاسنتر سرورها است. اگر دیتاسنتر سرورها در موقعیت جغرافیایی ایران قرار بگیرد به‌ آن سرور ایرانی می‌گویند. سرورهای مجازی ایران به‌دلیل کاهش فاصله جغرافیایی کاربران با سرور، سرعت بالایی را برای کسب‌‌وکارها فراهم می‌کنند.

سرورهای مجازی مدیریت‌شده و مدیریت‌نشده

براساس مدیریت می‌توان سرور مجازی را به دو دسته‌ی مدیریت‌شده و مدیریت‌نشده تقسیم کرد. در سرور مجازی مدیریت‌شده، سرویسی آماده و شخصی‌سازی شده دراختیارتان قرار می‌گیرد. بنابراین به انجام پیکربندی و تنظیمات در سطح زیرساخت نیاز نیست و همه‌چیز به‌طور آماده ارایه می‌شود. شما می‌توانید سرویس‌ها و نرم‌افزارهای موردنیاز خود را به‌آسانی روی سیستم‌عامل و کنترل‌پنل نصب و استفاده کنید. درحالی‌که در سرور مدیریت‌نشده فقط سرویس خام به شما ارایه می‌شود که سفارشی‌سازی و پیکربندی آن بر عهده‌ی شما خواهد بود. مواردی اعم از نصب سیستم‌عامل، کنترل‌پنل، نرم‌افزارهای امنیتی و بسیاری موارد دیگر را برای استفاده از سرور مجازی مدیریت‌نشده باید انجام دهید. در واقع، خرید VPS خام به افرادی پیشنهاد می‌شود که تجربه و تخصص کافی در استفاده از سرورهای مدیریت‌نشده دارند و برای افراد مبتدی نمی‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

انواع سرور مجازی از نظر سیستم‌عامل

سرور مجازی براساس سیستم‌عامل انواع مختلفی اعم از ویندوز، لینوکس، میکروتیک و غیره دارد. هنگام خرید سرور مجازی می‌توانید نوع سیستم‌عامل مورد نظرتان را به دل‌خواه انتخاب کنید. سرور مجازی لینوکس برای کسب‌وکارهایی مناسب است که می‌خواهند از زبان برنامه‌نویسی Perl ،PHP ،Python و CGI و پایگاه داده Mysql و وب‌سرورهای لایت‌اسپید، آپاچی و انجین‌اکس استفاده کنند. اما سرور مجازی ویندوز بستر مناسبی را برای استفاده از زبان برنامه‌نویسی ASP و ASP.NET، پایگاه داده MSSQL و وب‌سرور IIS و آپاچی فراهم می‌کند.

برای انتخاب منابع سرور مجازی به چه نکاتی توجه کنیم؟

سخت‌افزار سرور مجازی منابع (حافظه RAM، فضای ذخیره‌سازی و CPU) را دراختیارتان قرار می‌دهد. شما باید براساس نیازهای کسب‌وکار خود هنگام خرید سرور می‌توانید منابع مد نظرتان را انتخاب کنید. تعداد هسته پردازنده، میزان فضای رم و میزان و نوع دیسک ذخیره‌سازی در کیفیت سرویس‌دهی سرور مجازی تاثیرگذار است. بنابراین، هنگام انتخاب منابع VDS حتما مطمئن شوید، دیسک‌های ذخیره‌سازی از نوع SSD یا NVME باشند.

چراکه این نوع فضاهای ذخیره‌سازی نسبت به انواع قدیمی‌تر سرعت بالاتری دارند. هم‌چنین، در انتخاب میزان منابع به نیازهای‌تان توجه کنید، اگرچه انتخاب میزان کم مشکلی برای کسب‌‌وکارتان به‌وجود نمی‌آورد و می‌توانید به‌طور لحظه‌ای منابع دل‌خواه‌تان را افزایش دهید. با وجود این، انتخاب منابع بیش از اندازه مورد نیاز باعث می‌شود، هزینه‌ی منابع استفاده‌نشده را بپردازید که برای کسب‌و‌کارهای کوچک و حتا بزرگ به‌صرفه نیست.

معرفی سرور مجازی اختصاصی ابر آروان

توجه به ارایه‌دهنده‌ی معتبر سرور مجازی به اندازه‌‌ی منابع آن مهم است. ارایه‌دهنده‌های معتبر عمومن پشتیبانی خوب و قوی را برای پاسخ‌گویی به کاربران ارایه می‌دهند و کیفیت منابع آن‌ها براساس تجربیات مشتریان و سابقه موفق‌شان بسیار بالا است. از ارایه‌دهندگان معتبر زیرساخت ابری می‌توان ابر آروان را معرفی کرد که سرور مجازی را با منابع کاملن اختصاصی و هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای کاربردهای مختلف به شما ارایه می‌کند. سرویس‌های ابر آروان در پلن‌های متنوع با میزان حجم مختلف برای نیازهای مختلف ارایه می‌شود.

هم‌چنین، شما می‌توانید به دل‌خواه میزان منابع، سیستم‌عامل و موقعیت سرور مجازی را در کم‌تر از ۳۰ ثانیه با چند کلیک انتخاب و سرور خود را راه‌اندازی کنید.

سرور مجازی اختصاصی ابر آروان به‌دلیل استفاده از سخت‌افزارهای به‌روز و قدرتمند در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت سرعت، آپ‌تایم و پایداری بالایی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با خرید VPS ابر آروان می‌توانید IP ثابت اختصاصی به‌دست آورید و با امنیت بالا کسب‌وکار آنلاین خود را در فضایی پایدار میزبانی و مدیریت کنید. برای خرید سرور مجازی می‌توانید به بلاگ راهنمای خرید سرور مجازی مراجعه و نسبت به نیاز خود بهترین سرور مجازی را انتخاب و تهیه کنید.

پیمایش به بالا