با ما ارتباط برقرار کن

آموزش

معرفی کتاب: حقوق استارت آپ ها

منتشر شده

روی

هدف از این کتاب آموزش حقوق به نخبگان دانشگاهی و کارآفرینان جوان نیست، چراکه ممکن نیست مفاهیم پیچیده حقوقی که بقا و فنای یک کسب‌وکار را رقم می‌زند در یک کتاب و دو کتاب آموزش داد، بلکه هدف ایجاد دیدی کلان در کارآفرینان است تا صورت مسائل پیش‌روی خود را بدانند و هنگامی‌که به مشاوری مراجعه می‌کنند به‌صورت دقیق پاسخ خود را جستجو کنند و با دنیایی از مفاهیم گنگ و نامفهوم مواجه نشوند.

در این کتاب سعی بر بیان اهم مسائل و مشکلاتی بوده است که براساس تجربه چندسال کار با استارت‌آپ‌ها برای کارآفرینان وجود دارد و از آنجایی که مخاطب این کتاب بیش از آنکه جامعه حقوقی باشد کارآفرینان هستند، سعی شده است تا حد امکان از زبان حقوقی و ورود به پیچیدگی‌های حقوقی خودداری شود تا مخاطب در میان مسئله‌ها و پیچ‌درپیچ ظرایف حقوقی گم نشده و به سؤال اصلی خود بسته به کسب‌وکار خویش برسد و مجموعه‌ای قوانینی که بیشتر استارت‌آپ‌ها با آن‌ها درگیر هستند و ملزم به رعایت آن‌ها به سبب ارتباط به کسب و کارشان‌اند نیز در انتها آورده شده است.

کتاب «حقوق استارت‌آپ‌ها» نوشته خدایار سعیدوزیری (دانشجوی دکتری حقوق بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی) و سحر سیدتفرشی‌ها (کارشناسی‌ ارشد حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی) در بخش‌های «چارچوب حقوقی»، «قراردادها»، «مالکیت معنوی»، «حقوق کاربر» و «قوانین مرتبط» ۲۰۷ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۲۸ هزار تومان توسط نشر  خرسندی منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

در کتابی که در دست دارید و موضوع آن به حقوق استارت‌آپ‌ها اختصاص یافته، سعی برآن بوده است تا مسائل حقوقی که معمولا استارت‌آپ‌ها با آن‌ها دست به گریبان‌اند، اعم از آن‌چه زیرساخت‌های آن‌ها را تشکیل می‌دهد یا در ادامه فعالیت به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنند شکافته و توضیح داده شود و رویکرد حقوقی قوانین و مقررات کشورمان در این موارد تبیین شود و لذا بسیاری از موارد اگرچه مواردی عمومی است اما با رویکرد موردنیاز استارت‌آپ‌ها توضیح داده خواهد شد. در این راستا مطالب در پنج بخش تقسیم شده است که در بخش اول به چارچوب‌های حقوقی خود استارت‌آپ‌ و آن‌چه از ابتدای شروع به کار تا شکل‌گیری آن و رسیدن به ثبات‌ به‌عنوان یک مجموعه اقتصادی نیاز است پرداخته می‌شود، در بخش دوم به انواع قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها و موافقت‌هایی پرداخته خواهد شد که به‌طور معمول یک استارت‌آپ‌ در مسیر فعالیت به آن‌ها نیاز پیدا می‌کند و در بسیاری موارد به‌نوعی مکمل قوانین و مقررات موجود خواهند بود؛ در بخش سوم به‌ نگرانی‌ها و دغدغه‌های کارآفرینان در خصوص حفظ حقوق فکری و ایده‌ها و دارایی‌های معنوی کسب‌وکار پرداخته خواهد شد و در بخش چهارم حقوق مصرف‌کنندگان که به سبب آن‌که اغلب استارت‌آپ‌ها، کسب و کارهای اینترنتی است، حقوق کاربر نامیده شده در دو وجه اصلی آن مورد توجه قرار گرفته است و نهایتا در بخش پنجم یا آخر مجموعه‌ای از قوانین و مقرراتی که بقا و توسعه اغلب استارت‌آپ‌ها مستلزم توجه به آن‌ها است آورده شده است.

خرید آنلاین از ناشر

دانلود فهرست و مقدمه کتاب

  • ویژگی ها
  • نویسنده:خدایار سعیدوزیری – سحر سیدتفرشی ها
  • قطع:وزیری
  • نوبت چاپ:دوم / ۱۳۹۷
  • تعداد صفحات:۲۰۷
  • شابک (isbn):978-600-114-911-5

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی

آگهی

    Trending