با ما ارتباط برقرار کن

آموزش

نگاهی بر شیوه انتخاب نام مناسب برای کسب و کار های نوپا

منتشر شده

روی

هر کسب و کاری برای شناخته شدن در بازار هدف و برندسازی باید نامی تاثیرگذار داشته باشد. صاحبان کسب و کارهای نوپا برای اینکه بتوانند برند کسب و کار خود را در بازار به اصطلاح جا بیاندازند از تکنیک های مختلف برای نامگذاری استارتاپ خودشان استفاده می کنند که سرانجامش به نام های عجیب و غریب ختم می شود.

درحالت کلی استارتاپ ها با انتخاب نام های حیوانات، واژه های ساختگی یا انتخاب صفات و قید های زبان های زنده دنیا و حتی واژگان دیکشنری با تلفظ خلاقانه سعی در جلب توجه مخاطب را دارند.

در ادامه مقاله، نگاهی اجمالی بر تکنیک های نامگذاری کسب و کار ها میپردازیم.

  • بازی با کلمات

برخی صاحبان کسب و کار که دارای خلاقیت بیشتری هستند(!) برای کسب و کارشان از نام هایی استفاده کرده اند که اصلا وجود خارجی نداشتند. برای مثال استارتاپ Groupon که یک سایت تخفیف گروهی است و یا WeeCare که در زمینه خدمات مراقبتی کودکان فعالیت می کند.

  • نام هایی با تلفظ اشتباه

استفاده از نام های موجود در دیکشنری برای نامگذاری کسب و کار نوپا، امری معمول می باشد ولی گاهی ممکن است برای انتخاب دامنه .com آن نام، بهای گزافی برای آن پرداخت شود. دامنه هایی مثل apple.com یک نام معمولی از دیکشنری میباشد. حال برخی صاحبان کسب و کار ها با اعمال تغییرات خیلی کوچک در تلفظ کلمات موجود در دیکشنری، دامنه .com آن را بدست می آورند برای مثال میتوان Flickr را نام برد.

این شیوه نام گذاری همچنان مورد استقبال صاحبان کسب و کار ها میباشد ولی با اینحال مخالفان خاص خود را دارد.

  • ابداع واژه های جدید که واقعی بنظر می رسند

یکی از استراتژی های انتخاب نام برای کسب و کار ها، ساختن نام هایی جدید که در دیکشنری وجود خارجی ندارند، است برای مثال میتوان به نام های Trustology  یا Educative اشاره کرد.

 

  • نام های موجود در فرهنگ لغت

امروزه با توجه به اضافه شدن بر تعداد دامنه های قابل ثبت مانند .io  و…، صاحبان کسب و کار ها دارای آزادی عمل بیشتری نسبت به استفاده از نام های موجود در فرهنگ های لغت را دارند. علاوه بر این، استفاده از پیشوند هایی مثل get  یا use نیز به امری مرسوم تبدیل شده است. برای نمونه استارتاپ usejournal.com ابزاری برای نت برداری کارهای روزانه است.

 

منبع

ادامه ی خواندن
برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی

آگهی

    Trending