طرز تهیه کرامبل توت فرنگی خوشمزه و فوری مناسب مجالس خاص

طرز تهیه کرامبل توت فرنگی, دستور پخت کیک کرامبل توت فرنگی

دستور پخت کرامبل توت فرنگی برای مواقعی عالیه که دلتون می‌خواد چیزی شیرین و آسون درست کنید و وقت زیادی هم ندارید. کرامبل توت فرنگی می‌تونه به عنوان دسر بعد از غذا سرو بشه یا حتی به عنوان یک میان وعده عالی بین وعده‌ها استفاده بشه. پس با من همراه باشید تا با هم این دسر خوش طعم و آسون رو آماده کنیم.

برای تهیه کرامبل توت فرنگی، اول فر رو روی ۱۸۰ درجه گرم کنید. آرد، نمک، بیکینگ پودر و وانیل رو مخلوط و الک کنید. کره سرد رو اضافه کنید و با دست هم بزنید تا شبیه خرده نان بشه، بعد نصف شکر رو بزنید. مخلوط رو توی ظرف چرب شده بریزید و صاف کنید. توت‌فرنگی‌ها رو با باقی شکر و نشاسته مخلوط کنید و روی لایه آرد بریزید. باقی مخلوط آرد رو روی توت‌ها پاشیده و برای ۳۰-۴۵ دقیقه بپزید. با بستنی وانیلی سرو کنید.

مواد اصلی مقدار
توت فرنگی تازه ۲ پیمانه
آرد سفید (یا آرد کامل برای سلامتی بیشتر) ۱.۵ پیمانه
کره (یا روغن نباتی برای گزینه‌ی سالم‌تر) ۱۰۰ گرم
طعم دهنده‌ها مقدار
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
شکر (می‌توانید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید) ۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کرامبل توت فرنگی

مرحله ۱: آماده‌سازی فر و مخلوط کردن مواد خشک

اول از همه باید فر رو روشن کنید و دماش رو تنظیم کنید روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تا گرم بشه. حالا وقتشه که آرد، نمک، بیکینگ پودر و وانیل رو داخل یک کاسه بزرگ بریزید. همه‌ی اینا رو با هم خوب مخلوط کنید. یه بار هم همه‌چیز رو الک کنید تا سبک بشه. این کار به شما کمک می‌کنه که کرامبل نرم‌تر و یکدست‌تری داشته باشید.

مرحله ۲: اضافه کردن کره

کره‌ی سرد رو به مخلوط خشک اضافه کنید. با دست‌هاتون شروع کنید به مخلوط کردن کره با مواد خشک. سعی کنید از نوک انگشت‌هاتون استفاده کنید چون اینجوری حرارت دست به کره منتقل نمی‌شه و کره زود آب نمیشه. هدف اینه که مواد به شکل خرده نان دربیان. این بافت باعث می‌شه کرامبل بعد از پخت، ترد و خوش‌بافت باشه.

مرحله ۳: اضافه کردن شکر و آماده‌سازی ظرف

نصف پیمانه از شکر رو هم به مخلوط اضافه کنید و همه چیز رو خوب مخلوط کنید تا شکر کاملاً با دیگر مواد ترکیب بشه. حالا یه ظرف مناسب برای پخت رو کمی چرب کنید. مقداری از مخلوط کره رو داخل ظرف بریزید و با دست یا پشت یک لیوان فشار بدید تا کف ظرف خوب صاف و یکدست بشه.

مرحله ۴: تهیه لایه میوه‌ای

حالا بریم سراغ لایه میوه‌ای. توت‌فرنگی‌ها رو تمیز بشورید، در صورت نیاز خرد کنید و داخل یک کاسه ریخته، با باقیمانده شکر و نشاسته ذرت مخلوط کنید تا توت‌فرنگی‌ها کاملاً با شکر و نشاسته پوشانده شوند. این مخلوط رو بعد از اینکه لایه اول رو صاف کردید روی اون بریزید.

مرحله ۵: اضافه کردن لایه بالایی

باقیمانده مخلوط کره و آرد رو بردارید و به آرامی روی لایه توت‌فرنگی‌ها بپاشید. اینجا نیازی به صاف کردن نیست، فقط سعی کنید مواد رو یکنواخت پخش کنید تا همه جای کرامبل پوشیده بشه.

مرحله ۶: پخت کرامبل

ظرف رو داخل فری که از قبل گرم شده بذارید. بذارید بمونه توی فر بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه یا تا وقتی که رویه‌اش طلایی و ترد بشه. اگر فرتون فن‌دار نیست، می‌تونید در ۵ دقیقه آخر گریل رو روشن کنید تا روی کرامبل کاملاً طلایی و برشته بشه.

مرحله ۷: سرو کردن

بعد از اینکه کرامبل پخت و کمی خنک شد، می‌تونید اون رو به همراه بستنی وانیلی یا خامه سرو کنید. این ترکیب باعث می‌شه طعم‌ها بهتر به هم برسن و دسر شما لذیذتر بشه.

پیمایش به بالا