6

از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید


ایسنا/گیلان معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: صدها پرنده آبزی و آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین المللی انزلی لانه می کنند و تخم گذاری می کنند.

تورج صادقی امروز 23 اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: صدها پرنده آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین المللی انزلی لانه کرده و تخم گذاری کردند که در روزهای آینده لانه ساختند و تخم گذاری کردند با جوجه هاشون

از تردد غیرضروری در نزدیکی کلونی پرندگان در تالاب انزلی خودداری کنید

وی شرایط مساعد زیستگاهی، حاکمیت امنیت و تغذیه مناسب در تالاب بین المللی انزلی را دلیل جوجه ریزی بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی در این تالاب بین المللی دانست و از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان پرندگان هستند از تردد غیرضروری در نزدیکی کلونی ها خودداری کنند. مشغول لانه سازی و تخم گذاری از این پرندگان دوری کنید.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: دوستداران طبیعت و مردم در صورت مشاهده متجاوزان به ماموران یگان حفاظت این اداره کل اطلاع دهند.

از تردد غیرضروری در نزدیکی کلونی پرندگان در تالاب انزلی خودداری کنید

صادقی با اشاره به لانه سازی پرنده کاشیم بزرگ در تالاب انزلی خاطرنشان کرد: کاشم بزرگ با نام علمی Podiceps major نام گونه ای از تیره کاشم است که این پرنده بیشتر از هر جای دیگری در آب بودن را ترجیح می دهد. لانه اش را روی آب می سازد به جای اینکه پرواز کند، زیر آب شیرجه بزند. ترمه پرهای بزرگی دارد و به همین دلیل است که گاهی به آن اردک شانه دار می گویند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا