15

درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است – تابناک


به گزارش تابناک به نقل از برنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به ابلاغ اصل 12 گانه رئیس جمهور برای پیشگیری و مبارزه با فساد، به تشریح این دستورالعمل پرداخت. گشت مدیران و بیان کرد؛ شفافیت، جلوگیری از تضاد منافع، انتخاب بر اساس شایستگی، تسهیل پرونده‌ها، شناسایی منابع و گلوگاه‌های فساد و مبارزه قاطع با فساد از سوی حکومت مردمی مورد تاکید قرار گرفته است و ما نسبت به اجرای آن هیچ ابایی نداریم.

در این نشست که با حضور وزیر کشور و استاندار تهران در تالار آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد، خجت الاسلام درویشیان به تشریح اهمیت سهولت در فرآیندهای اداری دستگاه ها پرداخت و گفت: جذب و جذب و تقویت مشارکت مردمی که در شعار مورد تاکید مقام معظم رهبری است. امسال نیز باید مسیر سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در بخش خصوصی را تسهیل کنیم. به عنوان مثال اقدام وزارت اقتصاد برای حذف امضاهای طلایی در این دولت می تواند مصداق بارز این اقدام باشد و همه دستگاه های اجرایی این مسیر را طی می کنند.

رئیس دفتر بازرسی‌های ویژه رئیس‌جمهور در ادامه بر لزوم نظارت در کشور تاکید کرد و افزود: اگر بهترین قانون را داشته باشیم و بهترین برنامه را تدوین کنیم، اما آنطور که باید به نظارت توجه نکنیم. قطعاً به مشکل برمی خوریم.» نظارت به معنای بی اعتمادی به حاکمان نیست و به نظر من مدیران اجرایی کشور سرمایه معنوی و پشتوانه نظام هستند و مهم ترین راه برای حفظ مدیر، نظارت اوست. و نگهداری به دلیل عدم نظارت بر زیرمجموعه یا عدم آگاهی کافی از قوانین و مقررات دچار مشکل شد.

وی گفت: در اصل 12 گانه مبارزه با فساد آیت الله رئیسی هیچ خط قرمزی نداریم. رئیس جمهور گفت: در مبارزه با فساد نباید حد و مرز و ملاحظاتی وجود داشته باشد، به همین دلیل در همه سطوح و در همه زمان ها بازرسی و نظارت وجود دارد. البته منکر این نیستم که گاهی ممکن است رهبری تحت فشار سیاسی یا غیرسیاسی باشد، اما وظیفه دارد از مسیر قانون و قانون خارج نشود و تحت تأثیر توصیه ها قرار نگیرد.

درویشیان به تعبیر رهبری از مبارزه با فساد در قوه مجریه اشاره کرد و تصریح کرد: ایستادن در برابر اژدهای هفت سر به قول حضرت آقا ممکن است عواقبی به دنبال داشته باشد اما باید در مقابل آن ایستادگی کرد. ما هم از چنین مدیرانی حمایت می کنیم، مثلاً مدیر منابع طبیعی یکی از شهرهای شمالی به دلیل اعمال قانون با فشار سیاسیون و دستور مدیرکل استان برکنار شد، اما ما وارد این نوع عزل شدیم و موارد فوق را جایگزین کردیم. کارگردان شجاع نامبرده به همان شهر بازگشت. ما حتی اصرار مدیرکل استان مبنی بر ارتقای او را رد کردیم و گفتیم که باید به همان مدیریت شهری برگردد تا همه جدیت دولت در حمایت از مبارزان ضد فساد را ببینند و عبرت بگیرند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد خطاب به مدیران اجرایی استان تهران، توجه آنان را به نامه امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر جلب کرد و اظهار داشت: معظم له که به سخاوت شهره بودند. و مغفرت فرمود: «مفسدین به نقره داغ و بندگان حمایت می شوند». این رویه آرمان دولت سیزدهم وزیران است.

حجت الاسلام درویشیان در بخش بعدی سخنان خود به موضوعات اصلی و محوری استان تهران پرداخت و اظهار داشت: اجرای قانون هوای پاک در تهران از اهمیت حیاتی برخوردار است و دستور ویژه رئیس جمهور برای رهگیری هوای پاک است. یک دغدغه ملی است و نه تنها استانداری، بلکه همه نهادها مسئول آن هستند. آنها باید آماده کار باشند.

وی ادامه داد: سبک زندگی حاشیه‌ای همراه با تقاضای زیاد برای اقامت موقت در مناطق خوش آب و هوا در اطراف تهران و استان‌های شمالی همجوار و تفرجگاه‌های خصوصی باعث افزایش قیمت زمین و بروز جرایم مختلف شده است. از جمله کلاهبرداری در معاملات و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی.» درویشیان با ارائه این موارد گفت: بی توجهی به جاده و بستر رودخانه ها و تصرف غیرقانونی باید متوقف و با مجازات های سنگین مواجه شود. اصلاح مرزهای تقسیمات کشوری و تعریف محدوده شهرهای تهران، ایمنی بازار تهران با اهمیت تاریخی و اقتصادی و توجه به مقوله آموزش در ارتقای سلامت نظام اداری از دیگر موضوعات مهم استان است که باید به آن پرداخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا