7

مایکروسافت 2.2 میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری می‌کند


مایکروسافت 2.2 میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت دیجیتال مالزی سرمایه گذاری خواهد کرد. غول ردموند چند روز قبل نیز یکی از این کارها را انجام داد سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری بر توسعه متمرکز شده است هوش مصنوعی در اندونزی گزارش شده است.

مطابق با گزارش بلومبرگساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در جریان بازدید از کوالالامپور، پایتخت مالزی، گفت که این شرکت قصد دارد این سرمایه گذاری را طی چهار سال انجام دهد و زیرساخت هایی را برای خدمات رایانش ابری و هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، به 200000 نفر در مالزی آموزش هوش مصنوعی ارائه خواهد داد و با دولت این کشور برای تقویت قابلیت های امنیت سایبری این کشور همکاری خواهد کرد.

مایکروسافت در این زمینه تنها نیست و شرکت های دیگری مانند آلفابت (مالک گوگل)، آمازون و علی بابا نیز با انجام این نوع سرمایه گذاری برای جذب کسب و کارهای جنوب شرق آسیا با یکدیگر رقابت می کنند. شرکت‌های فناوری در حال حاضر در حال گسترش فعالیت‌های خود در مالزی و حوزه‌های قضایی آن، مانند سنگاپور، برای تنوع بخشیدن به فعالیت‌های خود در میان تنش‌های بین چین و ایالات متحده هستند.

پشتیبانی مدیر عامل مایکروسافت از تحول هوش مصنوعی در مالزی

نادلا که با انور ابراهیم، ​​نخست وزیر مالزی در کوالالامپور ملاقات کرد، می گوید:

ما متعهد به حمایت از تحول هوش مصنوعی مالزی هستیم و اطمینان حاصل می کنیم که این تحول به نفع همه مالزیایی ها است.»

این بزرگترین سرمایه گذاری مایکروسافت در مالزی در 32 سال گذشته است و بر تلاش های مایکروسافت برای ظهور به عنوان یک برنده در آسیا تأکید می کند. از ژاپن تا هند، نادلا تاکنون متعهد شده است که حداقل 7 میلیارد دلار در شرق آسیا سرمایه گذاری کند و هوش مصنوعی را به عنوان محرک رشد مایکروسافت معرفی کرده و سایر کشورها را تشویق به افزایش سرمایه گذاری در این فناوری کرده است.

از مالزی به عنوان یکی از مراکز داده هوش مصنوعی آسیا یاد می شود. انویدیا همچنین سال گذشته با شرکت محلی YTL Power International Bhd برای ساخت یک پارک مرکز داده هوش مصنوعی 4.3 میلیارد دلاری در این کشور همکاری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا