12

ورود خودرو و موتور گردشگران به ایران با پلاک بین‌المللی بلامانع شد


گردشگران خارجی این فرصت را پیدا کردند تا با خودروها و موتورسیکلت های خود با پلاک بین المللی وارد ایران شوند.

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان با همکاری مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهنمایی و رانندگی فراجهه بلامانع اعلام شد.

امید شریفی مدیر روابط عمومی و امور رسانه ای مرکز گردشگری و خودروسازی با اعلام این خبر گفت:

این طرح در راستای اهداف «سند پیش بینی شده» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های توسعه گردشگری» و تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر تسهیل ورود مسافران و گردشگران سایر کشورها با خودروی شخصی اجرا شد. در ایران برای تحقق این امر اقدامات موثری توسط مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول در دو سال گذشته انجام شده است.

او اضافه کرد:

از آنجایی که گردشگری و سفر با وسایل نقلیه شخصی باعث کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین تحریک کسب و کار تمامی اقشار و اقشار فعال در مسیرهای گردشگری می شود، طرح هموارسازی و تسهیل امر موقتی ورود و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی در کشور توسط مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی تامین و پیگیری می شود.

شریفی به سفرهای زمینی با وسایل نقلیه شخصی به عنوان یکی از عناصر و انگیزه های مورد علاقه گردشگران در دنیا اشاره کرد و تصریح کرد:

این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. بنابراین تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافربری و توریستی خارجی می‌تواند در حوزه رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال و اقتصادی به‌ویژه در تولید ناخالص داخلی کشور موثر باشد.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه، ممنوعیت تردد خودروهای خارجی با پلاک بین المللی در ایران و الزام به اخذ و نصب پلاک موقت را یکی از عوامل سرگردانی مسافران و گردشگران در مبادی ورودی برشمرد. مرزهای کشور ما

این مشکل سالیان متمادی باعث نارضایتی گردشگران شد اما خوشبختانه پس از پیگیری و هماهنگی مرکز گردشگری و اتومبیلرانی با مسئولان و روسای نهادهای ذیربط در کشور، با موافقت معاونت اجرایی رئیس جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری، مشکل ورود بدون مانع خودروهای دارای پلاک بین المللی در فروردین 1403 با تصمیم ناظر به پلیس راهور فرج صادر و اجرا شد.

مدیر روابط عمومی و رسانه مرکز مسافرت و خودرو گفت:

پس از اجرای این طرح، بر اساس کنوانسیون های بین المللی و قانون الحاق ایران به کنوانسیون ترافیک جاده ای (1968، وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد. در داخل مرزها در کشورمان بلامانع است و تنها خودروهایی که قصد ورود به کشور بدون پلاک بین المللی را دارند ملزم به نصب فوری پلاک موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا