بلاگ

ترک خود ارضايي ⭐️


خودارضایی هر عمل جنسی است که بدون حضور شریک جنسی به اوج رضایت جنسی و جسمی فرد می رسد. هنگامی که این عمل ضروری است، خودارضایی را متوقف کنید اعتیاد ( آشنایی با علائم اعتیاد) یا اینکه از نظر روانی و عاطفی عمل لذت بر زندگی روزمره افراد اثر جانبی دارد.

عمل خودارضایی در اکثر مواقع یک عمل جنسی طبیعی است و تا زمانی که به اعتیاد تبدیل نشود مشکلی ایجاد نمی کند. در برخی موارد، لذت می تواند افراد را از نظر احساسی بسیار درگیر کند. سرزنش خود، اجتناب از رابطه جنسی سالم، استرس، افسردگی و غیره. همه آسیب هایی هستند که اعتیاد به خودارضایی می تواند ایجاد کند. از این رو در این مقاله سعی شده است به تفصیل موضوع ترک ارضای نفس برای رهایی از تمام آسیب های ذکر شده مطرح شود. با ما بمان.

از ارضای خود به روش علمی دست بردارید

دست از خودارضایی برداریددست از خودارضایی بردارید
دست از خودارضایی بردارید

توقف خودارضایی از نظر علمی امکان پذیر است. بسیاری از رهایی از این عمل اعتیاد، مانند هر اعتیاد دیگری، جنبه های روانی و معنوی بسیاری دارد. بنابراین لازم است که با تمام اراده تصمیم گرفته باشید که ترک کنید و از شکست نترسید. در زیر راه های اثبات شده علمی برای ترک خودارضایی را به شما می گوییم.

ورزش انرژی اضافی را کاهش می دهد. علاوه بر این ورزش شادابی و نشاط را نیز به همراه دارد. ورزش هایی مانند دویدن و شنا می توانند اندورفین را در بدن ترشح کنند. اندورفین هورمون شادی و نشاط در بدن است. علاوه بر این، ورزش هایی مانند یوگا می تواند آرامش و اضطراب ناشی از کنار گذاشتن لذت از خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و آرامش بیشتری را به همراه داشته باشد.

یک رژیم غذایی سالم با میوه و سبزیجات کافی همیشه می تواند سطح انرژی شما را در حد متعادل نگه دارد و احساس خستگی و کسالت را از افراد دور کند. احساس سرزندگی و سلامتی می تواند افراد را از انجام کارهایی مانند خودارضایی که به بدن آسیب می زند باز دارد.

کم خوابی منجر به بی هدفی و بی حوصلگی می شود. کم خوابی باعث می شود افراد به مرور زمان افسرده شوند. اصلاح عادات خواب و داشتن خواب کافی 8 ساعت در روز می تواند من احساس افسردگی میکنم دور از مردم

وقتی وسوسه های خودارضایی به سراغ افراد می آید، حمام آب سرد می تواند معجزه کند. این روش ممکن است به خوبی مانع از تکرار عمل خودارضایی شود.

معمولا خودارضایی و سپس وسوسه به سراغ افرادی می آید که تنها هستند. به همین دلیل توصیه می شود از خود راضی بودن را کنار بگذارید، بهتر است خود را در شرایطی قرار دهید که تنها نیستید.

  • از تماشای فیلم ها و تصاویر پورنوگرافیک خودداری کنید

فیلم ها و تصاویر پورن می تواند عامل مهمی در شروع وسوسه خودارضایی باشد. پایان دادن به خودپسندی زمانی امکان پذیر می شود که افراد محرک وسوسه را حذف کنند. فیلم ها و تصاویر پورنو مربوط به صحنه های سکسی مطمئنا یکی از آن محرک هایی است که افراد می توانند به راحتی از دیدن آن اجتناب کنند. اختلال جهت گیری جنسی)

  • از یک مشاور کمک بگیرید

توقف خودارضایی، مانند هر اعتیاد دیگری، می تواند بارها و بارها منجر به شکست شود. به این ترتیب احساس ناامیدی و افسردگی می تواند بر افراد غلبه کند و خود را فردی بدون اراده تصور کنند. بنابراین، کمک یک مشاور می تواند راه ترک خودارضایی را برای شما بسیار آسان کند.

فواید علمی ترک خودارضایی

دست از خودارضایی برداریددست از خودارضایی بردارید
دست از خودارضایی بردارید

همانطور که گفته شد وقتی لذت به نوعی ضیافت ذهنی و عاطفی تبدیل شود می تواند عوارض زیادی داشته باشد.

  • با ترک خودارضایی، رابطه جنسی بهتری را تجربه می کنید

با اعتیاد روانی به خودارضایی، دیگر از یک رابطه جنسی واقعی با همسر یا شریک جنسی خود لذت نخواهید برد. زیرا بیشتر رابطه جنسی و لذت آن احساس رضایت از خود است. بنابراین، با ترک رضایت خود، دوباره رابطه جنسی واقعی و دلپذیر را تجربه خواهید کرد.

  • با کنار گذاشتن خود خواری انرژی خود را افزایش دهید

زیاده روی در خود و اعتیاد به این عمل باعث می شود انرژی زیادی هدر دهید. در مردان شایع تر از زنان است. پس از کنار گذاشتن لذت از خود، انرژی در بدن افزایش می یابد. دلیل این امر افزایش ترشح هورمون تستوسترون در بدن است که حس نشاط و سرزندگی را در افراد ایجاد خواهد کرد.

  • افزایش میل جنسی

همانطور که گفته شد توقف خودارضایی باعث افزایش ترشح تستوسترون در بدن می شود. افزایش ترشح این هورمون باعث می شود احساس جنسی بیشتری نسبت به همسرتان داشته باشید و در نتیجه رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید.

  • تقویت عزت نفس

انجام یک کار دشوار و رسیدن به موفقیت باعث آزاد شدن «دوپامین» در بدن می شود. دوپامین در واقع هورمونی است که منجر به احساس رضایت و نشاط در بدن می شود. دوپامین به ما حس لذت می دهد. توقف خودارضایی یک فرآیند طولانی و دشوار است. به این ترتیب، ممکن است بارها شکست بخورید، اما در نهایت، پیروزی و غلبه بر منیت شما باعث می شود بدن شما دوپامین بیشتری تولید کند که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و نسبت به خود اطمینان بیشتری پیدا کنید.

  • افزایش تمرکز

اکثر افرادی که به خودارضایی عادت دارند سطح اضطراب و نگرانی های ذهنی بسیار بالاتری دارند. به همین دلیل، کنار گذاشتن احساس رضایت، تمرکز افراد بر روی اهداف و انجام کارها را آسان‌تر می‌کند.

عوارض قطع خودارضایی از دیدگاه علمی

قطع خودارضایی عارضه خاصی ندارد. اگر این عمل را رها کنید، اگر قبلاً به نوعی اعتیاد منجر شده است، از نظر علمی تأیید شده است و فوایدی دارد. در مورد فواید عملی ترک خودارضایی به مهم ترین نکات فوق اشاره شد.

خودارضایی را با داروهای گیاهی متوقف کنید

دست از خودارضایی برداریددست از خودارضایی بردارید
دست از خودارضایی بردارید

در طب سنتی از برخی داروهای گیاهی برای جلوگیری از خودارضایی استفاده می شود. توصیه طب سنتی استفاده از چند عدد تخم خرفه، تخم خیار، تخم کدو و دانه خردل برای جلوگیری از خودارضایی است. از هر یک از مواد ذکر شده باید 100 گرم تهیه شود و سپس کاملاً در هاون کوبیده شود. روش استفاده از این داروی گیاهی یک قاشق چایخوری در روز است که با آبجو رقیق شده است. مقدار مصرف این داروی گیاهی یک بار در صبح و عصر برای قطع خودارضایی است.

همچنین استفاده از خوردن کاهو با سرکه انگور یکی دیگر از روش های توصیه شده برای ترک خودارضایی در طب سنتی است. علاوه بر این، مصرف عناب، پنج انگشت و ریواس نیز یک داروی گیاهی موثر برای توقف خودارضایی است.

لازم به ذکر است که هیچ یک از داروهای گیاهی ذکر شده در بالا باعث ناتوانی جنسی در انسان نمی شود. بنابراین در مسیر ترک خودارضایی نگرانی بابت مصرف آنها وجود ندارد.

توقف خودارضایی منجر به کاهش وزن می شود

در گذشته شایعات زیادی در مورد عوارض خودارضایی وجود داشت. عوارضی مانند نابینایی، طاسی و غیره چنین تصورات غلطی هستند علاوه بر این، بسیاری بر این باورند که ترک خودارضایی به عوارضی مانند کاهش وزن نیز منجر می شود. اگر قصد کنار گذاشتن خود را دارید به هیچ یک از این باورهای نادرست توجه نکنید زیرا همه این موارد پایه علمی ندارد و همه بر اساس تجربه شخصی افراد است و در باور عمومی رسوخ کرده است. پس باید بدانید که اعتیاد به خودارضایی می تواند یک رضایت و یک کیفیت باشد زندگی جنسی می تواند به طور چشمگیری سرعت شما را کاهش دهد و ترک می تواند اعتماد به نفس و سرزندگی باورنکردنی را به زندگی شما بازگرداند.

دست از خودارضایی بردارید

عوامل ترک خودارضایی

  • از آن عبور کنید افکار جنسی با حرکت و ورزش سالم
  • اراده قوی برای توقف خودارضایی
  • تقویت خودباوری
  • به خدا اعتماد داشته باش
  • از پوشیدن لباس های تنگ و آشکار خودداری کنید
  • از محرک های جنسی دوری کنید
  • روی شکم نخوابید
  • از تنهایی بپرهیزید
  • در اوقات فراغت خود لذت ببرید

راه های توقف خودارضایی مردان

با یک متخصص قرار ملاقات بگذارید: از الف کمک بگیرید درمانگر و روانشناس می تواند راه دشوار ترک خودارضایی را بسیار آسان کند. اگر به مشاور و متخصص دسترسی دارید، حتما در اسرع وقت با آنها مشورت کنید.

کارهای داوطلبانه و خیریه انجام دهید: داوطلب شدن مانند داوطلب شدن برای آموزش یک مهارت در سازمان های غیردولتی می تواند به شما احساس عزت نفس زیادی بدهد.

برای جلوگیری از خودارضایی روز خود را برنامه ریزی کنید: برای اینکه وسوسه خودارضایی نشوید، از قبل برای ساعات آزاد و بیکار خود برنامه ریزی کنید.

اگر موفق شدید به سیستم پاداشی برای خود فکر کنید: به فکر پاداشی برای خود باشید. خرید کتاب یا بلیط برای یک سفر کوتاه می تواند پاداش خوبی برای گذراندن این مرحله دشوار زندگی باشد.

تمرینات ذهنی انجام دهید: سعی کنید از فکر کردن به عمل و لذت آن اجتناب کنید. وقتی وسوسه لذت به سراغ شما می آید، باید بتوانید از قدرت استفاده کنید توجه افکار خود را منحرف کنید.

فواید توقف خودارضایی مردان

یکی از مهمترین مزایای خودارضایی برای مردان این است که می توانند دوباره از زندگی جنسی خود لذت ببرند. مردم دیگر از رابطه جنسی واقعی با شریک زندگی خود با تکرار ارضای خود و اعتیاد به آن لذت نخواهند برد. با کنار گذاشتن لذت خود، رابطه جنسی صحیح و لذت بردن از آن دوباره شکل می گیرد.

همچنین، ترک خودارضایی و حفظ یک رابطه جنسی سالم با همسر یا شریک جنسی خود باعث افزایش عزت نفس مردان می شود. همچنین با قطع این روش عوارضی مانند اضطراب، افسردگی و … در مردان نیز ناپدید خواهد شد. اگر خودارضایی می کنید، ممکن است کیفیت رابطه جنسی با همسرتان را کاهش دهید. برای بررسی این مشکل می توانید تست زیر را انجام دهید:

فواید ترک خودارضایی روی صورت

لذت معمولاً هیچ تأثیر خارجی بر افراد ندارد. اما در برخی افراد استرس و اضطراب مداوم اگر به اعتیاد خود پی ببرند همیشه چهره ای نگران و نگران خواهند داشت. بنابراین، ترک خودارضایی می تواند چهره ای با نشاط و شاداب به افراد بدهد.

دست از خودارضایی برداریددست از خودارضایی بردارید
دست از خودارضایی بردارید

خوردن برای توقف خودارضایی

غذاهای مقوی می توانند کنترل شما را بر وسوسه خودارضایی افزایش دهند. خوردن لیمو ترش یا شیرین، گوشت سرد، سنجد، ریواس، کاهو و میوه های ترش از عواملی هستند که باعث کاهش شهوت در افراد می شوند.

4.7/5 – (10 امتیاز)



ترک خود ارضايي ⭐️

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا